Ігротека

1.Ігри в приміщенні

Ця гра родом з Індії, але стала настільки популярна в Азії, що навіть проводяться світові змагання з кабадді.
Ще смішніше грати в три камінчика втрьох або вчотирьох. Головне – не забути змінити варіанти відповідей від 0 до 9 і від 0 до 12. До речі, ця старовинна французька гра раніше використовувалася не тільки для розваг, а й для вирішення спорів.
Гравець «мертвий», якщо картопля падає або піднята нога тричі торкнеться землі. Гра також закінчується, якщо один гравець спирається на противника або штовхає його. Для спрощення правил можна не вставати на коліно.
Кутові гравці по черзі намагаються «вибити» квінту м’ячем, той же ухиляється від м’яча, не виходячи за коло. Той, кому вдалося потрапити в квінту, змінюється з ним місцями.
Решта троє – це переслідуваний, переслідувач і ведучий. Завдання другого – зловити того хто тікає по вуличках. Але на боці першого – вся команда, і як тільки його наздоганяють, провідний робить знак. Всі гравці швидко відпускають руки, повертаються ліворуч і утворюють руками нові вулички. Переслідувач, який практично упіймав тікача, в мить виявляється з ним на різних вулицях. І так кожен раз, поки переслідувач не опиниться спритнішим за команду. Тоді вибираються нові гравці для погоні і веселощі тривають.
Потім гравці наближаються до лігва і запитують вовка: «Чи прийдеш ти, вовк?», Той відповідає: «Я тільки встаю». Гравці знову граються на поле і через деякий час знову йдуть до вовка з тим же питанням, але чують вже іншу відмовку. І так постійно – то він вмивається, то одягається, то причісується і т. д. Але в якийсь момент вовк несподівано вигукує: «Іду, щоб зловити вас!» – І кидається ловити гравців. Рятуються ті, хто добіг до будинку, а спійманий вовком змінюється з ним місцями.
«Невидимки»
«Дотримуйся інструкцій»
«Слухай»
«Сигнал»
«Пташки в клітці»
«Червона шапочка»
«Влучний футболіст»
«Миша і мишоловка»
Всі стають в коло, щільно притискаються один до одного ногами, стегнами, плечима і обіймаються за пояс – це мишоловка.
«Струмочок»
«Вовки в рові»
«Дістань камінчик»
«Лелеки і жаби»
«Розвідники»

2. Ігри на вулиці


«Злови за хвіст дракона» (Китай)

Кількість учасників: чим більше – тим краще
Що знадобиться: нічого
Правила гри: усі шикуються в колону і кладуть руку на плечі або пояс того хто стоїть попереду. Той, хто стоїть першим – голова дракона, останній – його хвіст. Далі починається найвеселіше. Голова дракона починає полювати за своїм хвостом. Ті гравці, хто ближче до хвоста, можуть всіляко допомагати йому «втікти» від голови, спритно тікаючи всім хвостом. Однак в спробах схопити хвостик і втекти від мисливця важливо, щоб колона не розсипалася і «дракон» не розвалився.
Так що тримайся, голова! Нас не так-то просто зловити.
«Плати апельсинами!» (Гана, Африка)

Кількість учасників: дві команди по 3-4 людини
Що знадобиться: по 4 апельсини на кожного учасника
Правила гри: малюються дві лінії на відстані 10-15 м один від одного, за якими розміщуються команди. На лінії в ряд перед гравцями обох команд кладуться гіркою апельсини: знизу кладуть три, зверху – ще один. Команди по черзі кидають апельсинами по горах противника. Якщо вдалося її розсипати, то той хто поцілив забирає апельсини для своєї команди. При невдалому кидку «полетівший» апельсин дістається противнику. З отриманих таким чином апельсинів противник складає нові гірки, які теж можна розсипати. Гра триває, поки одна з команд не втратить всі свої апельсини. Вона і вважається прогрвшою. Апельсини легко замінять м’ячі, кубики та все, що підкаже ваша фантазія.
«Кабадді» (Індія)

Кількість учасників: дві команди, будь-яке парне число гравців
Що знадобиться: гарний настрій і сильні легені
Правила гри: ігрове поле ділиться навпіл на території для двох команд. З початком гри нападник команди що стартує переходить на чужу половину поля і намагається доторкнутися рукою або ногою до гравців-суперників. Але все не так уже й просто: спочатку він повинен зробити вдих і під час полювання постійно говорити «кабадді! кабадді! кабадді!». Як тільки повітря закінчився, нападник сам стає здобиччю і повинен бігти щосили назад. Щоб врятуватися, треба встигнути торкнутися рукою або ногою до своєї території. Якщо вдало, то з команди супротивника вибувають всі, до кого доторкнувся нападник. Якщо ж його зловили, то в бій відправляється команда противника. Виграють ті, в чиїй команді залишилося більше гравців.
«Три камінчика» (Франція)

Кількість учасників: від 2 до 4
Що знадобиться: по 3 камінчика або будь-яких маленьких круглих предметів, які можна затиснути в кулачку
Правила гри для двох: обидва учасники в кулачку ховають за спиною 1, 2 або 3 камінчика, щоб заплутати суперника. А можна злукавити і залишити руку порожньою. За сигналом обидва гравці виставляють перед собою «в гру» затиснутий кулак. Тепер завдання – вгадати, скільки камінців всього зараз в грі, і вони по черзі називають свій варіант числа від 0 до 6. Але повторюватися не можна. Наприклад, якщо перший гравець назве «п’ять», то другий вибирає з решти чисел. Далі розтискають кулаки і дивляться, хто виграв. Той хто вгадав викидає один свій камінчик і гра триває. Якщо ніхто не вгадав, то просто грають далі. Перемагає той, хто позбувся всіх камінчиків раніше.
«Дуель картоплею» (Філіппіни)

Кількість учасників: 2, загальна кількість пар – по числу охочих повеселитися
Що знадобиться: вилки і картоплини
Правила гри: гравці на відстані метра один від одного стають на коліно, другу ногу відривають від землі і тримають рукою на вазі, щоб зберегти рівновагу. В іншій руці у кожного – по картоплині на вилці або паличці. Головне завдання – збити картоплю противника і утримати свою. Перемагають не найсильніші, а моторні та спритні: іноді досить одного блискавичного руху, і перемога забезпечена.
«Посол прибуває» (ПАР, Африка)

Кількість учасників: може бути будь-яким – чим більше гравців, тим довше гра
Що знадобиться: «цінний подарунок» – будь-який предмет, який в грі стане цінністю. Наприклад, м’яч.На батьківщині гри це найчастіше шматок дерева поріж, яке дуже цінується в Південній Африці.
Правила гри: гравці діляться на два «села» і вибудовуються шеренгами один напроти одного. З однієї відправляється «посол» з цінним подарунком в іншу. Він віддає його суперникам і відразу ж тікає, а все «село» кидається за ним у погоню. Якщо «посла» встигнуть зловити до повернення додому, він стає полоненим. Але якщо йому все-таки вдалося втекти, свого гравця «в полон» віддають переслідувачі. Програє «село», в якому залишився всього один житель.
«Хурег адуун / Табун» (Бурятія, Росія)

Кількість учасників: чим більше, тим цікавіше
Що знадобиться: нічого
Правила гри: учасники стають в коло і міцно беруться за руки. Це конячки, які охороняють своїх лошат – інших гравців, які знаходяться в центрі кола. Можна стукати копитами, іржати та наслідувати конячок. Навколо табуна ходить гравець-кінь, який захищає лошат від навали вовків. А кілька гравців-вовків нишпорять навколо і намагаються розірвати коло, схопити лоша і потягти його в лігво. Але кінь-охоронець лякає вовків, і якщо схопить вовка, то той вважається вбитим. Гра продовжується до тих пір, поки кінь не «переб’є» всіх вовків.
«Квінта» (Литва)

Кількість учасників: 5
Що знадобиться: м’яч
Правила гри: на землі чи асфальті малюють великий квадрат зі стороною приблизно 10 м або позначаються кути цього квадрата, куди встають 4 гравці. У центрі квадрата малюється коло діаметром близько 1,5 м, в нього стає п’ятий гравець – квінта.
«Шлагбаум» (Швеція)

Кількість учасників: гра для великих компаній – чим більше, тим цікавіше
Що знадобиться: нічого
Правила гри: усі, крім трьох гравців, шикуються в квадрат так, щоб в кожному ряду було стільки гравців, скільки і самих рядів. Ті, хто стоять шеренгою беруться за руки, утворюючи всередині квадрата вулиці.
«Вовк» (Уругвай)

Кількість учасників: веселіше, якщо гравців більше 4
Що знадобиться: нічого
Правила гри: вибирається просторе поле і з двох сторін рискою відзначаються його межі. Серед тих, що грають вибирається гравець, який стане вовком. З одного боку поля за межею буде будинок, з іншого – «лігво вовка». Всі гравці бігають між будинком і вовком по майданчику і наспівують придуману пісеньку, «що поки немає вовка».
На великій ділянці з чагарниками і деревами, доки ведучий рахує до ста, гравці маскуються і ховаються від нього.
За сигналом вони починають наближатися до ведучого, так, щоб не виявити себе.
Завдання ведучого – не сходячи з місця, знайти невидимок.
За другим сигналом дорослого всі виявляють себе, людина, яка знаходиться ближче всіх до ведучого і не знайдений ним, вважається переможцем.
Всім зав'язуються очі, дорослий дає вказівки: «Вперед, назад, два кроки вправо» та ін.
Через якийсь час він дає команду йти до призу.
Той, хто правильно виконував вказівки і першим знайшов приз, отримує його в подарунок.
Ведучий свистить, подаючи гравцям з пов'язками на очах сигнал і змінюючи свій напрямок руху.
Орієнтуючись на звуки, потрібно знайти дорослого.
Ведучий просить когось із дітей, перебуваючи на відстані 6 метрів і не використовуючи звуків, покликати одного з учасників.
Для цього потрібно показати літери імені з допомогою рук, ніг і всього тіла.
Оцінюється те, як швидко дитина впорається із завданням.
Діти утворюють два кола.
Зовнішнє коло – це клітка, а внутрішнє – птахи.
Кола з'єднуються за принципом обручок.
Під музику птахи проходять під руками дітей, які утворюють клітку. Коли музика змовкає, клітина захлопується і пташки, які потрапили в клітину, переходять в іншу команду.
Гра продовжується, але тепер кола міняються ролями.
Через якийсь час можна подивитися, чиє коло стало більшим.
Для гри знадобиться маска вовка і червоний головний убір.
Вовк ловить тільки того, на кому він одягнутий.
Шапку носить не один і той же гравець: діти перекидають її один одному.
Граючий, в руках якого опинилася «червона шапочка», обов'язково має одягти її і тільки після цього вирішити, залишити її у себе на якийсь час або перекинути до наступного.
Потрібно із зав'язаними очима відійти від м'яча на десять метрів, потім розбігтися і спробувати вдарити по ньому.
Виконати це досить складно, зате глядачам нудьгувати не доведеться, бо дуже смішно спостерігати, як дитина, впевнена, що знає, де лежить м'яч, розсікає повітря ногою.

Ведучий знаходиться в колі. Його завдання – усіма можливими способами вилізти з мишоловки: відшукати «діру», умовити когось посунути гравців, знайти інші способи дій, але вибратися.
Гравці встають один за одним парами (зазвичай хлопчик і дівчинка), беруться за руки і тримають їх високо над головою. З зчеплених рук виходить довгий коридор.
Гравець, якому пара не дісталася, йде до «витоку струмочка» і, проходячи під зчепленими руками, шукає собі пару.
Взявшись за руки, нова пара пробирається в кінець коридору, а той, чию пару розбили, що йде в початок і, проходячи під зчепленими руками, веде з собою того, хто йому симпатичний.
Так «струмочок» рухається довго, безперервно.
Чим більше учасників, тим веселіше гра.
Старовинна гра може чудово розважити вас на перерві в шкільному дворі.
На майданчику креслиться рів шириною до 1 метра.
«Рів» можна накреслити то зигзагоподібно, то десь ширше. В рові розташовуються двоє ведучих, вони вовки.
Всі інші гравці – зайці.
Маленькі тваринки намагаються перестрибнути (перебігати не можна) через рів і не бути спійманими.
Вовки можуть ловити зайців, тільки перебуваючи в рові.
Ось і всі правила, а варіанти придумуйте самі.
Для гри потрібна міцна мотузка довжиною 2-3 метри та два невеликих камінця.
Двоє гравців беруться за кінці мотузки і розходяться, натягуючи її.
На однаковій відстані від кожного гравця кладуть камінчик.
По сигналу кожен старається, перетягнувши противника, дістати свій камінчик.
В цю японську гру можуть грати чотири особи і більше.
Для цього необхідно намалювати на асфальті велике озеро з острівцями і мисами.
Три людини стають жабами і сидять у воді, не маючи права вибратися на сушу.
Лелека має ходити по березі і намагатися зловити жаб.
Лелека має право стрибати з острова на острів, але не може заходити у воду.
Остання спіймана жаба стає лелекою.
Кількість гравців в даній грі – від десяти чоловік.
Учасники мають розділитися на дві рівні за кількістю осіб команди і обрати капітана.
Потім команди стають на майданчику в довжину одна навпроти одної.
Капітан має направити одну людину в розвідку, а розвідник, у свою чергу, має дійти до лінії суперників, швидко торкнутися одного з них і бігти назад.
Якщо втікач втік від переслідування, то він повертається в свою команду.
Якщо суперник встиг до нього доторкнутися, розвідник стає бранцем протилежної команди, і навпаки.
Гра підходить до кінця, коли в одній з команд залишиться менше половини учасників.
2. Дидактичні Ігри на уроках літературного читання

Гра «Незнайко»
Один учень читає, а інший — виправляє допущені помилки.

Гра «Вовк і заєць»
Один учень починає читати текст, другий — вступає після того, як перший дійде до крапки й намагається його наздогнати.

Гра «Ми віримо і не віримо»
Учитель читає речення з тексту, зробивши помилку в слові. Діти знаходять це речення, говорять: «Ми віримо» або «Ми не віримо» і читають це речення.

Гра «Інтерв'ю»
Тема інтерв'ю може бути різною, учні — кореспонденти і респонденти. По закінченні часу на обговорення кожна пара представляє результати роботи, обмінюються своїми ідеями та аргументами з усім класом.

Гра «Земля — небо»
За командою «Земля» діти нахиляються до книжки і читають текст. За командою «Небо» — піднімають голівки вгору, прибираючи вказівки від тексту. Знову — «Земля» — учні очима знаходять, де вони завершили читати.

Гра «Дощик»
(Діти читають хором.)
- Накрапає дощ (тихо).
- Дощ пускається сильніше (голосніше).
- Злива (голосно).
- Дощ слабшає (тихіше).
- Дощ перестав (читання припиняється).

Гра «Хвилі»
Ця гра схожа на попередню, але дещо відрізняється. Обираємо ведучого, який задає «тон і темп» гри. Текст читається так, як хвиля прибивається до берега і відходить від нього: тихо — голосніше — голосно — тихіше — тихо — голосніше і т. д.

Гра «Бджілки»
Напівголосне читання учнями тексту, кожен — у своєму темпі.
Гра «Рибки»
Мовчазне читання учнями тексту, кожен — у своєму темпі, при цьому діти можуть ворушити губами.

Гра «Губи на замку»
Те саме мовчазне читання, але ворушити губами заборонено.

Гра «Засічка — кидок»
За командою «Кидок» усі діти починають читати напівголосно текст. За командою «Засічка» — зупиняються й олівцем відмічають останнє прочитане ними слово. Цей самий текст таким же чином читають ще раз (але не більше трьох разів). При повторному читанні діти переконуються, що прочитали більший обсяг — «засічка» поставлена вже далі. Це доводить їм необхідність багаторазового читання тексту, адже з кожним разом результати поліпшуються.

Гра «Відшукай речення за початком»
Учитель читає речення, зупиняючись, учні знаходять і дочитують його.

Гра «Знайди помилку»
Учитель читає вірш, припускаючись помилок. учні уважно слухають і виправляють.

Гра «Сніжинка»
Залежно від пори року («Квіточка», «Листочок») читає той учень, на парту якого впала сніжинка (квіточка, листочок).

Гра «Не перерви ланцюжок»
Діти одне за одним читають по одному реченню (можна по одному слову, строфі) текст. Усі мають слідкувати, щоб ланцюжок не перервався.

Гра «Хто краще?»
Конкурсне читання вірша, оповідання. Читання у парах.

Гра «Буксир»
Створюється пара з «сильнішого» учня і «слабшого». «Сильніший» учень «веде» у читанні, а «слабший» — намагається досягти темпу читання «сильнішого» учня.



Гра «Луна»
«Сильніший» учень читає речення, а «слабший» — читає це речення після прослуховування.

Гра «Котик і Мишка»
Ця гра дуже ефективна під час роботи над удосконаленням навичок швидкого читання.
Першою починає читати «Мишка». Коли вона прочитає декілька слів або 1 речення, починає читати «Котик». Він намагається наздогнати «Мишку». Гра припиняється, коли обидва учні читають одне й те ж.

Гра «Лото»
лас поділяється на 4 команди. Кожна команда отримує однакові картки. Перша група карток містить прізвища авторів, друга група карток — назви творів, третя — фрагменти з творів.
Завдання: вибрати із загальної кількості карток ті, що стосуються одного автора. Перемагає команда, яка швидше і правильніше виконає завдання.

Гра «Чарівна лотерея»
Для проведення гри клас поділяється на 4 команди. Кожна команда отримує однакові картки, на яких записані ключові слова з певного твору.
Завдання: швидко прочитати слова, визначити назву твору та автора слів. Перемагає команда, яка швидше і правильніше виконає завдання.
бились                           поживились
розумні                          а             дурні
(«Дурні бились, а розумні поживились». Слова належать курці.)

Гра «Шифрувальники»
Для проведення гри клас поділяємо на 4 команди. Кожна команда отримує картку з однаковим завданням.
Завдання: у кожному рядку знайти «зайву» літеру. Скласти всі «зайві» літери з кожного рядка і прочитати назву твору. Вказати автора твору. Перемагає та команда, яка швидше і правильніше виконає завдання.
ООООООООЯОООООООООО
ВВВБВВВВВВВВВВВВВВВВВ
ИИИИЛИИИИИИИИИИИИИИИ
ДУДДДДДДДДДДДДДДДДДДД
ТТТТКТТТТТТТТТТТТТТТТТТТ
АООООООООООООООООООО
(А. Малишко «Яблука».)
Ігри на уроках української мови


Гра «Заверши речення»
Дітям пропонують переписати речення і доповнити їх словом із протилежним значенням.

- У лісі ростуть дерева товсті й....

- Річки бувають глибокі й....

- Улітку дні довгі, а взимку....

- Діти оцінюють свою роботу, враховуючи каліграфію.


 Гра «Склади речення»
На дошці написано частини речень. Школярі читають спочатку ліву, а потім праву частини, з’ясовують, як доповнити ліву частину, щоб вийшло речення.


Гра «Утвори слово»
Від поданих слів утворіть нові слова з апострофом.
Дерево — дерев'яний;
солома —...;
трава —...;
горобець — гороб’ята;
голуб —...;
ластівка — ....


 Гра «Віднови слово»
На дошці написані слова з пропущеними літерами:

лос_, пен_, тін_, пал_то, пал_ма.

Записати в зошит відновлені слова.



 Гра  «Засели будиночки — роди»
Для цієї гри виготовляються 3 будиночки з прорізами: чоловічий рід, жіночий рід і середній рід. Клас поділяється на 3 команди (3 ряди). Кожна команда отримує свій будиночок — рід. На столі у вчителя картки із надрукованими словами. Будиночки прикріплені до дошки. Учні по черзі підходять до столу, вибирають картку зі словом і заселяють у будиночок. Перемагає той ряд, який швидше заселить свій будиночок.
силка -http://klasnaocinka.com.ua/uk/article/didaktichni-igri-u-pochatkovikh-klasakh.html




Немає коментарів:

Дописати коментар

Канікули

Пам’ятка з безпечної поведінки для учнів та батьків під час літніх канікул Ось і розпочались літні канікули. Не буде домашніх завд...